Brev:
Vil ikke spise brød.
29. marts 2013
Alder:
15 mdr.
Vil ikke spise brød.
Hej Helen,
Jeg synes jeg har prøvet rigtig mange ting for at få min dreng til at spise brød, men han vil ikke! Jeg har prøvet med rugbrød med og uden kerner, lyst og mørkt, toast, grov toast, lyse boller, grovboller, ja ALT! Lidt knækbrød med smør går en gang i mellem.
Han har altid været glad for rugbrød med pålæg, men omkring 11-12 mdrs alderen gad han ikke rigtig mere, og synes det har stået på længe.
I vuggestuen får de varm mad til frokost. Bortset fra om onsdagen, hvor de sir han spiser okay, men mest pålæg. De dage de får varm mad til frokost, får de en form for brød til eftermiddag, som er rugbrødsmadder, franskbrød, boller osv. Og der spiser han også fint.
Men når han er hjemme, får vi altså rugbrød til frokost. Og han spiser intet! En smule pålæg, det er hvad der ryger ned. Og måske lidt agurk og peberfrugt. Prøver med mange forskellig slags pålæg, skærer i små stykker til ham, gir ham kvarte han selv kan sidde med. Gir ham det på gaffel og lader ham selvfølgelig selv sidde med det.
Til eftermiddag får han jo ofte også en form for brød med smør/ost men heller ikke det glider ned. Lidt frugt vil han gerne have.
Til gengæld ryger der altid en masse ned til aftensmad, så han er måske bare rigtig glad for varm mad? Når vi har rester fra aftensmaden giver jeg ham det i stedet for til frokost, for det spiser han gerne, men kan jo ikke tilbyde ham varm mad ved hvert måltid.
Han er ellers en stor dreng på 13,5 kg, går rundt og snakker som et vandfald ;-) Men nu synes jeg altså han snart ska blive glad for rugbrød igen. Gir ham det hver dag, sammen med andre ting, men så han lærer at man altså også skal spise brød. Mon det er noget der går over igen?
God påske :-)
Med venlig hilsen
Victors mor.