Vil ikke spise brød.

29. marts 2013

Alder:
15 mdr.

Vil ikke spise brød.

Hej Helen,

Jeg synes jeg har prøvet rigtig mange ting for at få min dreng til at spise brød, men han vil ikke! Jeg har prøvet med rugbrød med og uden kerner, lyst og mørkt, toast, grov toast, lyse boller, grovboller, ja ALT! Lidt knækbrød med smør går en gang i mellem.

Han har altid været glad for rugbrød med pålæg, men omkring 11-12 mdrs alderen gad han ikke rigtig mere, og synes det har stået på længe.

I vuggestuen får de varm mad til frokost. Bortset fra om onsdagen, hvor de sir han spiser okay, men mest pålæg. De dage de får varm mad til frokost, får de en form for brød til eftermiddag, som er rugbrødsmadder, franskbrød, boller osv. Og der spiser han også fint.

Men når han er hjemme, får vi altså rugbrød til frokost. Og han spiser intet! En smule pålæg, det er hvad der ryger ned. Og måske lidt agurk og peberfrugt. Prøver med mange forskellig slags ...

Annonce

... pålæg, skærer i små stykker til ham, gir ham kvarte han selv kan sidde med. Gir ham det på gaffel og lader ham selvfølgelig selv sidde med det.

Til eftermiddag får han jo ofte også en form for brød med smør/ost men heller ikke det glider ned. Lidt frugt vil han gerne have.

Til gengæld ryger der altid en masse ned til aftensmad, så han er måske bare rigtig glad for varm mad? Når vi har rester fra aftensmaden giver jeg ham det i stedet for til frokost, for det spiser han gerne, men kan jo ikke tilbyde ham varm mad ved hvert måltid.

Han er ellers en stor dreng på 13,5 kg, går rundt og snakker som et vandfald ;-) Men nu synes jeg altså han snart ska blive glad for rugbrød igen. Gir ham det hver dag, sammen med andre ting, men så han lærer at man altså også skal spise brød. Mon det er noget der går over igen?

God påske :-)

Med venlig hilsen
Victors mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne